Z piłką można wiele!

Ćwiczenia z piłką są ważnym elementem rozwoju fizycznego dzieci, nadają się również znakomicie dla dorosłych, którzy w przyjemny sposób chcą utrzymać formę, poprawić kondycję i sylwetkę. Istnieje wiele różnorakich ćwiczeń z użyciem odmiennych rodzajów piłek – dzięki temu każdy może znaleźć coś specjalnego dla siebie. Dzieci od najmłodszych lat bawią się piłką na podwórkach całego świata w gronie rówieśników. Marzą o zostaniu światowej sławy piłkarzami na wzór Lewandowskiego. Bawiąc się radośnie nawet nie podejrzewają, że wykonują pierwsze, proste ćwiczenia poprawiające ich możliwości fizyczne, koordynację ruchową, postawę sylwetki. Jednak piłka nożna, choć zdecydowanie najpopularniejsza w naszym kraju, nie jest jedynym ciekawym sportem z użyciem tego nieskomplikowanego sprzętu. Przyjemne ćwiczenia można wykonywać również z piłką do koszykówki. Kozłowanie, rzuty w różnych stylach, próby przejęcia piłki od przeciwnika – to tylko niektóre z możliwości. Także siatkówka, sport, w którym jesteśmy w czołówce światowej, cieszy się sporą popularnością. Dzięki ćwiczeniom z piłką do siatkówki można zwiększyć siłę mięśni ramion, przedramion i klatki piersiowej, wzmocnić dłonie i palce. Należy jednak uważać na technikę wykonania ćwiczeń, gdyż w przeciwnym razie bardzo łatwo o kontuzję w postaci wybicia palców czy naciągnięcia mięśnia. Rzuty piłką lekarską, gra w rugby czy piłkę ręczną, to kolejne przykłady użycia różnych piłek do trenowania umiejętności sportowych. Ćwiczenia z użyciem piłki są świetne nie tylko dla zawodowych sportowców, ale też dla amatorów, a nawet dzieci. Stanowią one także znakomitą rozrywkę i sposób na spędzanie wolnego czasu.

Przeczytaj więcej na aktywnastrefa.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *