Jak poprawić krążenie w dłoniach?

0
285

Nie wszyscy oczywiście zdają sobie sprawę, że zimne dłonie, ich drętwienie, a także zmęczenie, zaliczane są do pierwszych objawów problemów z krążeniem. Koniecznie należy mieć świadomość, że w przypadku, gdy organizm będzie wysyłał wymienione wcześniej sygnały ostrzegawcze, rekomendowane jest przyjrzenie się swojemu dotychczasowemu stylowi życia. Bardzo często wystarczą bowiem nawet najmniejsze zmiany, by w przyszłości uniknąć zaburzeń związanych z prawidłowym przepływem krwi. Jak poprawić krążenie w dłoniach?

Hydroterapia w domu, czyli naprzemienny prysznic

Jednym ze sposobów na poprawę krążenia jest naprzemienny prysznic w ciepłej i zimnej wodzie. W ten prosty sposób co kilkanaście sekund naczynia krwionośne będą się rozszerzały i zwężały, krew dzięki temu będzie szybciej krążyła w krwiobiegu. Koniecznie należy podkreślić, że nie tylko i wyłącznie zostanie poprawione krążenie, ale również jest to wspomaganie procesu oczyszczenia żył ze złogów. Należy pamiętać, aby nie przesadzać z temperaturami. Na początek w zupełności powinien wystarczyć naprzemienny strumień ciepłej, a także chłodnej wody. Zabieg ten jest pierwszym etapem do tzw. „morsowania”. Trzeba również zdawać sobie sprawę, że wchodzenie do zimnej wody będzie wymagało zdecydowanie dłuższego przygotowania. Ponadto należy wspomnieć, że wywołuje to zwężenie naczyń krwionośnych, co nie jest rekomendowane dla każdego.

Hesperydyna i witamina C

Dlaczego rekomendowane jest jedzenie cytrusów? Koniecznie należy zdawać sobie sprawę, że są one bogate w witaminę C, która uczestniczy w licznych przemianach biochemicznych. Kolejną istotną informacją jest fakt, że organizm człowieka jest w stanie jednorazowo metabolizować zaledwie 100 mg kwasu askorbinowego, pozostała część wydalana jest razem z moczem. Przyjmowanie większych dawek witaminy C tym samym nie zagwarantuje bardziej efektywnego działania. Może jedynie lekko zakwasić mocz. Zalecane jest przyjmowanie witaminy C pięć razy dziennie po 200 mg.

Wykonywanie prostych ćwiczeń

Nie wszyscy mają świadomość, że do poprawy krążenia w zupełności powinien wystarczyć wieczorny jogging, długi spacer czy chodzenie po schodach. Ponadto warto sobie uzmysłowić, że praktycznie każda aktywność fizyczna wykonywana regularnie czyli przynajmniej pięć razy w tygodniu po 30 minut może przyczynić się nie tylko i wyłącznie do spadku wagi czy ciśnienia krwi, ale również wzmocnienia struktury komórek krwi. Koniecznie należy jednak pamiętać, żeby nawet najprostsze ćwiczenia poprzedzać odpowiednią rozgrzewką, w której powinny być uwzględniane ćwiczenia rozciągające.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here